Veel gestelde vragen
Neem contact op
Veelgestelde vragen
Installatie
1.1 Hoe installeer ik een Alfen
Zorg dat je een Alfen Installer account heb.
Heb je deze niet? Gebruik dan :
Gebruikersnaam : AhlaM
Wachtwoord : k0ohyk
Download ACE Service Installer vanuit Alfen.
https://alfen.com/nl/search-downloads
Koppel de lader via een UTP kabel aan een laptop of computer.
Hier kan je de lader configureren.
1.2 Hoe installeer ik een Easee
Download met een telefoon de Alfen installer app ( Niet de standaard Easee app )
https://easee.com/nl/de-installer-app/
Volg de instructies in de app.
1.3 Hoe installeer ik een Wallbox
Sluit de Wallbox aan volgens het schema in het boekje wat bij de Wallbox geleverd is.
Lees eventueel op deze pagina alles over de producten van Wallbox in de support base.
https://support.wallbox.com/nl/
1.4 Hoe installeer ik een Webasto
Sluit de lader aan volgens de aanwijzingen in het boekje.
Zorg ervoor dat de DIP Switches goed staan.
De DIP voor de Pure 2 11kw op 3 fase en op 16A staat als volgt:
D1 = 0
D2 = 1
D3 = 1
D4 = 0
D5 = 0
D6 = 1
Let wel: Even goed kijken want de dipswitchen tellen van onder naar boven en de aankant/1 is naar links schuiven.
1.5 Hoe installeer ik een Zappi
Zorg dat je alle juiste gereedschappen heb. De Zappi is een lastigere installatie als andere laders.
Bij installatie heb je bijvoorbeeld een fase rotatie meter nodig.
Verder is de beschrijving die bij de lader zit uitgebreid en zal je door in de installatie heen helpen.
Eventueel hierbij een installatie video :
https://youtu.be/3NsDrI7qD6o
Garantie
2.1 Hoe breng ik garantie in werking van Alfen
Stuur een email naar [email protected]
Vermeld hierbij de klacht samen met het serienummer.
Hierna zal er een case aangemaakt worden via het Alfen portaal door ons.
Let op, Alfen support kan lang duren.
2.2 Hoe breng ik garantie in werking van Easee
Stuur een email naar [email protected] met daarin de klacht.
Vermeld hierbij het volgende : Serienummer en een video van het led ( minimaal 5 seconde )
2.3 Hoe breng ik garantie in werking van Wallbox
Bel eerst de fabrikant van de lader.
Het telefoon nummer is 020 808 0847 en maak een case aan.
Hierna stel je ons op de hoogte via email via [email protected]
Hierin vermeld je het order nummer van aankoop, casenummer en serienummer.
Voeg hierbij ook een video bij van de led ( minimaal 5 seconde )
2.4 Hoe breng ik garantie in werking van Webasto
Stuur een email naar [email protected] met daarin de klacht.
Vermeld hierbij het volgende : Serienummer en een video van het led ( minimaal 5 seconde )
2.5 Hoe breng ik garantie in werking van Zappi / myenergi
Neem contact op met de fabrikant : 085 400 55 22
Hierna stuur je eventueel een email naar [email protected] met daarin de klacht.
Vermeld hierbij het volgende : Serienummer, foutcode en een video van het scherm ( minimaal 5 seconde )
Retour
3.1 Hoe stuur ik iets retour
Zorg dat u binnen 14 dagen het formulier naar ons stuurt.
Vul het retour formulier in : Retour formulier
Stuur deze naar [email protected]
Hier krijgt u een bevestiging van en hierna kunst u het product retour sturen.
De kosten van het retour zijn voor eigen rekening.